tisdag 7 januari 2020

Tisdagstrion: Siffra i boktiteln

Bloggen Ugglan & Boken har skapat Tisdagstrion, där man på ett bestämt tema varje tisdag ska tipsa om tre olika böcker. Denna veckas tema är "Siffra i boktiteln". Här kan du se vilka olika teman som kommer de olika veckorna.

Mina tre tips på böcker på böcker med en siffra i boktiteln är följande:




Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant. Fjärde delen i serien av Emma Sköld. En av de bästa i serien tycker jag.

Under två timmar av Hanna Landahl. En bok om att försöka passa in och hur långt man är villig att gå för att göra det.

Liten tvåa med potential av Camilla Davidsson. Härlig feelgood med viktigt budskap om utmattningssyndrom.

13 kommentarer:

  1. Den enda jag har läst är Sarenbrants. De andra två är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Landahl och Davidsson har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Avdelning 73 hade jag också med!

    SvaraRadera
  5. Sarenbrant känner jag till och Camilla Davidsson. men Hanna Landahl är ny för mig

    SvaraRadera
  6. Den i mitten har jag inte läst men faktiskt de andra.

    SvaraRadera
  7. Avdelning 73 ser bekant ut, men de andra är nya för mig - ja, förutom att jag såg en av dem på annat ställe i Tisdagstrion :)

    SvaraRadera
  8. Avdelning 73 är den enda jag inte läst. Tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Tack för trevliga tips. Sarenbrants bok har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  10. Sahrenbrants har jag läst men inte de andra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  11. Har inte läst någon av dessa, så tack för tipsen! Det verkar finnas ganska många böcker med siffror i titeln :-)

    SvaraRadera
  12. Jag har inte läst någon av de här tre, men Visning pågår av Sarenbrant har jag läst.

    SvaraRadera
  13. Under två timmar tyckte jag var mycket bra!

    SvaraRadera