söndag 9 februari 2020

Sammanfattning Januari 2020

Har inte blivit några inlägg på länge på grund av att jag fick lunginflammation och har varit inlagd på sjukhus. Men nu mår jag bättre, även om det nog dröjer några veckor innan jag är helt återställd igen.

Men även om jag var sjuk en del under Januari så lyckades jag läsa 9 böcker. 
  • Istället för dig av Sofie Sarenbrant
  • Solviken av Annika Estassy
  • En dag, Jennifer av Risto Pakarinen
  • Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker
  • Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
  • Patrioterna av Pascal Engman
  • I fikonträdets skugga av Camilla Davidsson
  • Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie
  • Villa Havsbris av Caroline Säfstrand
De två böckerna jag tyckte var absolut bäst var Konsten att höra hjärtslag och Patrioterna. Det var inga böcker jag hade riktigt koll på innan, utan fick låna av mina svärföräldrar när de var här på besök. Så jag hade inga förväntningar alls på de här böckerna.

De böckerna jag blev lite besviken på var En dag, Jennifer och Villa Havsbris, Böckerna i sig var inte dåliga, men jag hade nog förväntat mig så pass mycket mer av dem, vilket gjorde att de nog inte hade en ärlig chans att imponera så mycket på mig. 

Utmaningsmässigt har det gått bra i Januari. 

I klassikerutmaningen har jag läst en bok, Mordet på Orientexpressen, och har därmed bara 6 böcker kvar att läsa.

I Boktolvan har jag läst 3 nya författare i Januari, Pascal Engman, Caroline Säfstrand och Risto Pakarinen. Pascal Engman är en ny favorit, men jag kommer nog läsa mer av Caroline Säfstrand också.

I slutför serien-utmaningen har jag läst 2 böcker i Januari. Istället för dig och Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar