fredag 22 november 2019

Magisk december av Katarina Genar

Magisk december är en adventskalender i bokform, bestående av 24 kapitel. Den handlar om Julia som känner sig väldigt ensam. Hennes föräldrar jobbar hela tiden i deras nyöppnade bokaffären och hennes bästa kompis har nyss flyttat till Kiruna med sin familj. Men när hon följer med en bortsprungen hund hem till dess matte förändras allting. Magiska saker börjar hända.

Magisk december vänder sig till barn i åldrarna 6-9 år, men även jag gillar handlingen. Den är sådär magisk som julsagor ska vara. Även om jag som vuxen kan förutse vad som ska hända, så blir jag ändå tårögd i sista kapitlet. Det här blir helt klart en bok som jag ska läsa för mina barn under december. Förhoppningsvis uppskattar dem den lika mycket som jag.

Titel: Magisk december
Författare: Katarina Genar
Illustratör: Lotta Geffenblad
Utgivningsår: 2019
Genre: Barnbok 6-9 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar