måndag 27 januari 2020

Tänk snabbt! (vecka 5)

Efter att ha legat sjuk i 1,5 vecka så är jag åter tillbaka på bloggen.

Enligt O har skapat Tänkt snabbt! där hon varje måndag lägger upp 5 olika val som man ska svara på snabbt. Jag har bestämt mig för att haka på.

Fiktion eller Autofiktion. Gillar nog fiktion mer.

Lyssna eller Läsa. Här är valet självklart. Att läsa. Mina tankar försvinner alltid iväg på annat håll när jag lyssnar på böcker. Inser alltid efter ett tag att jag inte har en aning om vad som har hänt.

TV eller streamingtjänster. Använder mig bara av steamingtjänster, så även här blev det ett enkelt val. Har svårt att anpassa mig efter ett visst klockslag när jag väl ska titta på något.

Vinter eller vår. Gillar egentligen båda (så länge det är vinter med minusgrader och snö), men känslan när våren och värmen kommer är nog ändå strået vassare.

Läsa en gång eller Läsa om. Brukar väldigt sällan läsa om böcker. Tänker att det inte blir riktigt samma sak om man redan vet hur det kommer sluta.

2 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att det är så svårt att passa tider?! Jag ser ingenting live längre.

    SvaraRadera
  2. Streamingtjänster är ett av de bästa påhitten i senare tid. Jag tittar väldigt sällan på vanlig TV nuförtiden.

    SvaraRadera