tisdag 14 januari 2020

Tisdagstrion: Böcker jag inte hann med under 2019


Bloggen Ugglan & Boken har skapat Tisdagstrion, där man på ett bestämt tema varje tisdag ska tipsa om tre olika böcker. Denna veckas tema är "Böcker jag inte hann med under 2019". Här kan du se vilka olika teman som kommer de olika veckorna.

Det var många böcker jag inte hann med att läsa under 2019, men de tre som stod högst upp på önskelistan, men inte hanns med var följande:


Hon som måste dö av David Lagercrantz. Har gillat de andra delarna i Milleniumserien, så ser fram emot upplösningen. Jag har även med den i min utmaning "Avsluta serien".

Villa Havsbris av Caroline Säfstrand. Verkar vara en bok som passar mig bra. Har även med Caroline Säfstrand som författare i boktolvan, då jag gärna vill läsa en bok av henne.

Jag for ner till bror av Karin Smirnoff. Jag har hört väldigt mycket positivt om den här boken så blir väldigt nyfiken på den.

17 kommentarer:

  1. Villa Havsbris är bra den har jag läst

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dem men är lite nyfiken på alla tre :)

    SvaraRadera
  3. inte läst dessa, Villa havsbris låter trevlig.

    SvaraRadera
  4. Smirnoff ska jag läsa inom kort, har jag tänkt. Lagercrantz Millennium hoppar jag över. Säfstrand vet jag inget om?

    SvaraRadera
  5. Jag for ner till bror har jag läst. Jag hade lite svårt att följa alla trådar i boken, men jag tyckte om att läsa den ändå.

    SvaraRadera
  6. Villa Havsbris tror jag att jag vill läsa. Har hört mycket bra om den.

    SvaraRadera
  7. Jag for ner till bror har jag läst. Den rekommenderar jag varmt.

    SvaraRadera
  8. Jag for ner till bror är riktigt bra. Jag har inte givit mig på någon av Lagercrantz böcker i Millenniumserien, men det borde jag nog.

    SvaraRadera
  9. Lagercrantz bok läste jag alldeles nyss och den var väldigt bra.

    SvaraRadera
  10. har läst Jag for ner till bror och även Vi for upp med mor och nu väntar jag väldigt på Sen for jag hem

    SvaraRadera
  11. Karin Smirnoffs bok är speciell. Men väldigt bra.

    SvaraRadera
  12. Jag for ner till bror och uppföljaren har jag läst och de är riktigt bra. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  13. Jag for ner till bror vill jag också läsa.

    SvaraRadera
  14. Jag har bara läst Villa Havsbris från din lista. Tyvärr tyckte jag inte om den. Hoppas den passar dig bättre.

    SvaraRadera
  15. Jag for ner till bror är nog en av de bästa jag läste under fjolåret! Men däremot hann jag inte med Vi for upp till mor. Det kanske blir i år?

    SvaraRadera
  16. Jag for ner till bror är ett mästerverk!

    SvaraRadera
  17. Villa Havsbris finns nog på någon slags vill-läsa-lista för mig med.

    SvaraRadera