tisdag 26 november 2019

Tisdagstrion - frestelser

Bloggen Ugglan & Boken har skapat Tisdagstrion, där man på ett bestämt tema varje tisdag ska tipsa om tre olika böcker. Denna veckas tema är "Frestelser". Här kan du se vilka olika teman som kommer de olika veckorna.

Mina tre tips på böcker med temat Frestelser är:




En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson. Bra bok där man får följa tre olika familjemedlemmar under en mordrättegång. Pappan i familjen blir frestad att göra mer än vad han borde göra för att frikänna sin dotter.

Bokhandeln på Riverside drive av Frida Skybäck. Charlotte ärver en bokhandel i England. Ska hon stå emot frestelsen att behålla bokhandeln?  

Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Polly älskar att baka bröd som hon gärna delar med sig. Det måste väl räknas som frestelse, i alla fall för alla runt omkring. Recension av boken här.

13 kommentarer:

  1. Den första och den sista har jag läst. Den i mitten har jag i hyllan :)

    SvaraRadera
  2. En helt vanlig familj har jag funderat på att läsa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. En helt vanlig familj verkar lockande.

    SvaraRadera
  4. De två första har jag läst och verkligen tyckt om :)

    SvaraRadera
  5. Bokhandlar och bagerier är absolut frestande!

    SvaraRadera
  6. En helt vanlig familj tyckte jag var jättebra. de andra två känner jag till men har inte läst

    SvaraRadera
  7. Alla tre står på att läsa-listan, tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  8. Gillar hur du tolkar temat! En helt vanlig familj har jag tänkt läsa.

    SvaraRadera
  9. En helt vanlig familj är den enda jag inte läst och den är jag väldigt frestad av.

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte också på frestelse i form av frestande mat!

    SvaraRadera
  11. Inte läst någon av dessa, men välkända alla tre! :)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Läst alla men gillar framförallt den första där :)

    SvaraRadera